(Ver)kopen Communicatie en Marketing

Hoe dan?

Communicatie en Marketing

De positieve impact die de natuurinclusieve boer heeft op de biodiversiteit, het klimaat en de leefomgeving is van cruciaal belang. Het is belangrijk om deze meerwaarde duidelijk over te brengen. Marketing helpt de boer zich te onderscheiden van gangbare landbouwbedrijven en een markt te creëren voor natuurinclusieve producten. Voor de buur is goede communicatie ook van belang om bewuste en doordachte keuzes te kunnen maken. Leer alles over hoe je een communicatieplan opstelt, een sterke online aanwezigheid creëert, je verhaal effectief vertelt en welke keurmerken en claims van toepassing zijn op jouw producten.

 

 

Onderzoek doen

Om de meerwaarde van natuurinclusieve landbouw effectief over te brengen, is het essentieel om eerst onderzoek te doen en een communicatieplan op te stellen. Door inzicht te krijgen in de waarden die klanten belangrijk vinden, kun je beoordelen of jouw product of idee aansluit bij hun behoeften. Bovendien leer je zo hoe jouw bedrijf en producten zich positioneren binnen de markt. Wil je meer weten over het uitvoeren van marktonderzoek, het analyseren van je klantendoelgroep en het opstellen van een marketing- en communicatieplan? 

 

Lees verder

Online aanwezigheid 

Bij het communiceren over de meerwaarde van natuurinclusieve landbouw biedt een goede online aanwezigheid veel mogelijkheden om deze boodschap over te brengen. In een tijd waarin mensen steeds meer online zijn en bewustere keuzes maken op het gebied van voeding, is het belangrijk om hier goed zichtbaar te zijn. Ben je benieuwd hoe je een effectieve website opzet, jouw bedrijf aantrekkelijk presenteert op social media en goede zoekmachineoptimalisatie (SEO) toepast om beter vindbaar te zijn voor klanten?

 

Lees verder

Boodschap formuleren 

Met jouw boodschap als natuurinclusieve boer of buur neem je mensen mee in het verhaal achter het bedrijf. De kern van dit verhaal vormt vaak de basis voor zowel marketing als communicatie. Wil je leren hoe je jouw boodschap helder formuleert, hoe je communicatie kunt inzetten om duurzaam gedrag te bevorderen, en welke kanalen je kunt inzetten om jouw verhaal te delen? 

 

Lees verder

Keurmerken en Voedingsclaims 

Keurmerken en voedingsclaims zijn belangrijk voor het vergroten van de transparantie en geloofwaardigheid van jouw producten. Het helpt de consumenten om de juiste keuzes te maken en laat zien wat een product speciaal maakt. Ook geeft het de mogelijkheid om in te spelen op trends zoals gezondheid en duurzaamheid. Wil je meer weten over welke voedingsclaims en keurmerken er zijn en wat ze betekenen? 

 

Lees verder