(Ver)kopen Communiceren en Marketing Onderzoek doen
Onderzoek doen
Om de meerwaarde van natuurinclusieve landbouw effectief over te brengen, is het essentieel om eerst onderzoek te doen en een communicatieplan op te stellen. Door inzicht te krijgen in de waarden die klanten belangrijk vinden, kun je beoordelen of jouw product of idee aansluit bij hun behoeften. Bovendien leer je zo hoe jouw bedrijf en producten zich positioneren binnen de markt. Hier lees je over het uitvoeren van marktonderzoek, het analyseren van je klantendoelgroep en het opstellen van een marketing- en communicatieplan.
Artikelen
Zo maak je een communicatieplan
Dit artikel legt uit wat een communicatieplan is en hoe je er stap voor stap zelf één kunt opstellen.
Lees meer
In 10 stappen aan de slag met marketing & communicatie voor natuurinclusieve boeren
In dit artikel wordt uitgelegd welke stappen ondernomen kunnen worden om de marketing en communicatie te verbeteren als natuurinclusieve boer.
Bekijk het hier
Lees meer
Klantenanalyse
Dit artikel legt het belang van een klantenanalyse uit en het bevat een opdracht om zelf zo’n analyse uit te voeren.
Lees meer
Versterk je bedrijfsmodel met marktonderzoek
Dit artikel geeft uitleg over wat marktonderzoek is, biedt voorbeelden en geeft inzicht de verbonden kosten.
Lees meer
Laat klanten vaker kopen
Dit artikel beschrijft de factoren die klanten belangrijk vinden bij het winkelen in een boerderijwinkel of supermarkt.
Lees meer