(Ver)kopen Communiceren en Marketing Onderzoek doen

Hoe dan?

Aan de slag met marketing

Om de meerwaarde van natuurinclusieve landbouw effectief over te brengen, is het essentieel om eerst onderzoek te doen en een communicatieplan op te stellen. Door inzicht te krijgen in de waarden die klanten belangrijk vinden, kun je beoordelen of jouw product of idee aansluit bij hun behoeften. Bovendien leer je zo hoe jouw bedrijf en producten zich positioneren binnen de markt. Hier lees je over het uitvoeren van marktonderzoek, het analyseren van je klantendoelgroep en het opstellen van een marketing- en communicatieplan.

Artikelen

Webinar: Marketing als natuurinclusieve ondernemer

In dit webinar krijg je inzichten hoe jij je marketing kan vormgeven als natuurinclusieve ondernemer. Elien Phernambucq – chef marketing van Hoeve Biesland – deelde haar ervaringen en tips over marketing als natuurinclusieve ondernemer. In dit webinar krijg je eerst een introductie over Hoeve Biesland, gevolgd door enkele marketingmodellen en vooral veel praktijkervaringen. Wat werkt wel, wat werkt niet, en waar gaan mensen op aan? De rode draad: focus op wat jou als ondernemer enthousiast maakt en verbind dit met de beleving van je klant. Kijk het webinar hieronder terug:      
Lees meer
Lees meer

Zo maak je een communicatieplan

Dit artikel legt uit wat een communicatieplan is en hoe je er stap voor stap zelf één kunt opstellen.
Lees meer
Lees meer

In 10 stappen aan de slag met marketing & communicatie voor natuurinclusieve boeren

In dit artikel wordt uitgelegd welke stappen ondernomen kunnen worden om de marketing en communicatie te verbeteren als natuurinclusieve boer.  Bekijk het hier
Lees meer
Lees meer

Klantenanalyse

Dit artikel legt het belang van een klantenanalyse uit en het bevat een opdracht om zelf zo’n analyse uit te voeren.
Lees meer
Lees meer

Versterk je bedrijfsmodel met marktonderzoek

Dit artikel geeft uitleg over wat marktonderzoek is, biedt voorbeelden en geeft inzicht de verbonden kosten.  
Lees meer
Lees meer

Laat klanten vaker kopen

Dit artikel beschrijft de factoren die klanten belangrijk vinden bij het winkelen in een boerderijwinkel of supermarkt.
Lees meer
Lees meer