(Ver)kopen Communiceren en Marketing Onderzoek doen
Aan de slag met marketing
Om de meerwaarde van natuurinclusieve landbouw effectief over te brengen, is het essentieel om eerst onderzoek te doen en een communicatieplan op te stellen. Door inzicht te krijgen in de waarden die klanten belangrijk vinden, kun je beoordelen of jouw product of idee aansluit bij hun behoeften. Bovendien leer je zo hoe jouw bedrijf en producten zich positioneren binnen de markt. Hier lees je over het uitvoeren van marktonderzoek, het analyseren van je klantendoelgroep en het opstellen van een marketing- en communicatieplan.
Artikelen
Webinar: Marketing als natuurinclusieve ondernemer
In dit webinar krijg je inzichten hoe jij je marketing kan vormgeven als natuurinclusieve ondernemer.
Elien Phernambucq – chef marketing van Hoeve Biesland – deelde haar ervaringen en tips over marketing als natuurinclusieve ondernemer. In dit webinar krijg je eerst een introductie over Hoeve Biesland, gevolgd door enkele marketingmodellen en vooral veel praktijkervaringen. Wat werkt wel, wat werkt niet, en waar gaan mensen op aan? De rode draad: focus op wat jou als ondernemer enthousiast maakt en verbind dit met de beleving van je klant. Kijk het webinar hieronder terug:
Lees meer
Zo maak je een communicatieplan
Dit artikel legt uit wat een communicatieplan is en hoe je er stap voor stap zelf één kunt opstellen.
Lees meer
In 10 stappen aan de slag met marketing & communicatie voor natuurinclusieve boeren
In dit artikel wordt uitgelegd welke stappen ondernomen kunnen worden om de marketing en communicatie te verbeteren als natuurinclusieve boer.
Bekijk het hier
Lees meer
Klantenanalyse
Dit artikel legt het belang van een klantenanalyse uit en het bevat een opdracht om zelf zo’n analyse uit te voeren.
Lees meer
Versterk je bedrijfsmodel met marktonderzoek
Dit artikel geeft uitleg over wat marktonderzoek is, biedt voorbeelden en geeft inzicht de verbonden kosten.
Lees meer
Laat klanten vaker kopen
Dit artikel beschrijft de factoren die klanten belangrijk vinden bij het winkelen in een boerderijwinkel of supermarkt.
Lees meer