In kaart brengen van de omgeving

Hoe dan?

In kaart brengen van de omgeving

Voordat je de omgeving gaat betrekken kan het verstandig zijn om eerst te kijken wat er überhaupt in de omgeving is. Deze kennis kan je helpen om mogelijke samenwerkingspartners te benaderen, klanten of vrijwilligers te vinden of binding te vinden met de buurt.

Artikelen

Voordelen van een CRM-systeem

In dit artikel lees je de voordelen die een CRM-systeem kan bieden voor de verkoop en inzicht in eigen klanten.   Bekijk het hier
Lees meer
Lees meer

Persona mapping

Persona mapping kan helpen om een beter inzicht te krijgen in jouw klant en hun behoeften.   Bekijk het hier
Lees meer
Lees meer

Stakeholder mapping

In dit artikel worden verschillende methoden uitgelegd om de verschillende actoren in de omgeving in kaart te brengen.   Bekijk het hier  
Lees meer
Lees meer

ABCD: Community building methodiek (handvaten)

De ABCD community building methode is een manier om aan gemeenschapsontwikkeling te doen. De nadruk van het proces ligt bij de gemeenschap zelf.   Toelichting; wat is ABCD methodiek Veel community-buildingtips richten zich op marketing en klantbinding. Als boer wil je natuurlijk betrokken klanten, maar een community gaat verder dan dat. De ABCD-aanpak richt zich op wat er al in de wijk is en hoe je de ‘assets’ van de buurt inzet om samen een sterke gemeenschap te vormen. Bekijk het hier   Tools Deze tools zijn in eerste instantie opgezet voor zorginstellingen, echter bevatten deze tools ook handige tips die relevant zijn voor een community met een boerderij als ontmoetingsplek. Bekijk het hier   Factsheet community mapping uitgelegd Hier lees je een praktische uitwerking van de ABCD-methode. Bekijk het hier
Lees meer
Lees meer

Versterk je bedrijfsmodel met marktonderzoek

Dit artikel geeft uitleg over wat marktonderzoek is, biedt voorbeelden en geeft inzicht de verbonden kosten.  
Lees meer
Lees meer